fredag 9 november 2012

Vitt, vackert... och spännande!


I går snöade det och världen blev vit! Tänk så mycket vackrare allt blir. Här är huset sett från baksidan, riktigt inbäddat ser det ut. Nu tror jag inte att det vita ligger kvar särskilt länge men jag är glad så länge det varar!


Första hyacinten står på skänken i köket och ska också bli vit och vacker. Lite tidigt kanske... men vem kan motstå? Ett torkat granatäpple får vara sällskap liksom en av mina ruffa dalahästar.

Måste tipsa om en bra bok igen... Lars Keplers nyaste, Sandmannen. Jag gillar ju kriminalromaner och den här var vansinnigt spännande... så spännande att jag måste vila mig emellanåt! Kanske ett julklappstips till den som älskar att få ståpäls? 

En fin (vit) helg önskar jag er!

36 kommentarer:

Browneyedgirl sa...

Så fint det ser ut =) Ska kika mer i bloggen din nu! Ha en toppen dag så länge....

Cajsas Faster sa...

Håller med om att det ser fint ut. Här ligger också lite vitt puder idag. Ser riktigt fräscht ut! Tänk att man ändå gläds med alla årstidsväxlingar.. fast man först är motståndare till att släppa ifrån sig en..

Ha en skön helg!
Kram Marie

Ps! Tack för boktipset. Just nu är jag lite känslig för alltför läskiga saker.. men snart kanske:)

Merja sa...

Vackra bilder!! Du är en duktig fotograf. Så de har redan kommit hyacinterna...vill också ha:)
Ska försöka hinna till skogen och hämta lite material till pyssel idag. Det börjar klia i fingrarna;)
Ha en skön helg!

Annes vita rum sa...

Otroligt vacker bild måste jag säga! fast jag vill INTE ha det vita pudret hit:) men vackert,som ett fint vykort... ha de gott..kram

Ezter sa...

Visst ser det fint ut, men jag hoppas verkligen vi slipper snön fram till jul iaf!

lisashus sa...

Så jättevackert och ljust det blir med lite snö! Vilket härligt litet stilleben du har ordnat! Jag har också ett torkat granatäpple som prydnad här! De är så vackra i form och färg!

Jag har också en Keplerroman som ligger och väntar! LÄste "Paganinikontraktet" tidigare! Om den är i den kalibern förstår jag!:)
Ha en fin helg!
kram
Lisa

Skaparglädje sa...

Vacker vinterbild.
Jag köpte också hyacinter igår och boken du tipsade om köpte jag på ICA igår, men den ville mamma ge mig i julklapp, så nu är julhelgens sysselsättning räddad.
Kram!

Lena sa...

Vackert med snö!!! Här var det bara fruset i morse, men nu kom solen o allt är blött!!!!
Din snöstjärnebeskrivning var suverän!!!! Har provat flera stjärnor men din var sötast och snabbast....;)
Kram!

Felix sa...

Vackra bilder både inne och ute! Lite tidigt med hyacinterna kanske, men hellre lite julstämnning både ute och inne än det gråa novembermörkret... Ser ut som att ni har lite mera snö än vad vi har, men jag hade hoppats på en varm helg för att gräva ner de sista blomsterlökarna. Vi får se hur det blir med det... ;-)

Du får jättegärna skicka in några boktips till biblioteksbloggen också! Det har varit lite knapert med boktips ett tag...

Novemberhälsningar
Elisabet

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vackert vitt hos dig och så härligt att äntligen få börja med hyacinter.

Önskar dig en fin helg!
Kram,
Regina

Hélena sa...

Otroligt vackert! Snö har verkligen en förmåga att få världen att se ut som en saga :-)
Ha en härlig fredag!
Kram Hélena

X sa...

Så vackra bilder, var och en på sitt sätt! Snön behövs för att göra mörkret lite behagligare....men här i syd Sverige kommer det troligtvis att dröja ett tag till.

Så tjusiga brickor, jag tycker att det silvriga är så vackert inslag i hem-inredningen. Det ser nästan likadant ut på min bänk;)

Ha det gott/Kram Lussan

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, det var ju rätt bild för mig, snö.....som jag längtar, men då vill jag ju gärna att den ligger kvar. Ett rött hus i så snö - det optimala!

Granatäpplen har jag alltid som dekoration på vintern, det är ju en så otroligt vacker frukt! Så tycker jag om den också, jag älskar smaken. När min svägerska och jag var i Istanbul förra året köpte jag ett granatäpple i silver (ja, nu tog jag ju i så jag sprack, nästa, silverfärgat) och det njuter jag av hela tiden.

Jag läser hellre om din bok än en krimmi, men det är ju oväsentligt, man ska ju läsa det man tycker om!
Jag läser just nu Bonjour Tristesse av Francoise Sagan.......den har jag missat i mitt yngre liv. Ingen tegelsten direkt!

Kramar

Anna-Maria sa...

😊 Vi verkar ha samma boksmak! Nu får du inte säga mer om den för jag har beställt den, inte läst än! Just nu är det Mörk jord vi lyssnar på, av Bauer. Här hotar dom med snö också men även regn...Ha en skön helg!

Steekjes en Stygn sa...

Vad vackert det blev men jag hoppas att vi slipper.Risken att det blir snö är inte stor. Vi kör hem till Holland imorgon och där bor vi nära havet var det alltid är lite varmare än i inlandet
Ett mycket vackert stilleben.
Tack för boktipset. Hoppas jag kann ladda ner den.Det är så bra med dessa e-böcker fast en "riktig"
bok är ändå bäst.
Önskar dig en fin helg.
Anje

Rosa i huset i vitt sa...

Vacker bild du har fångat...här är det inte lika mycket snö men vi har -5
ha en trevlig helg
kram Rosa

Anonym sa...

Helt fantastiskt vackert!!! Det blir verkligen ljust och fint när snön kommer.
Önskar dig den bästa fredagen.
Kram
AC

Elzie sa...

Nog är det vackert med snön, men jag väntar gärna ett tag till med den varan, haha.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

Britt sa...

Jag fick sådan julkänsla av snön, så vackert var det när jag åkte till jobbet på morgonen//Britt

Lövkojan sa...

Ser drömskt vackert ut!
Så fint granatäpplet blev tillsammans med det andra!
Ja nu börjar man så smått pynta, känns mysigare så :)

Ha en fin helg, kram Marie-Louise

Home Bohemia sa...

Härlig vinterbild på huset:) Ha det gott Kram Maria

Ninnis sa...

Härliga bilder...tack för boktipset...=)

Trevlig helg !

Kram Ninni

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Eva-Mari !

Något här också, men bara frost. Det räcker.Vill inte ha någon snö i år.Men bara för att jag inte vill det så kommer det väl.

Ha en fin helg, jo det blir liksom lite renare med den.Bara den inte smälter meddetsamma.

Kram Mi

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vackert med den vita pudersnön men just nu älskar jag barmarken. Kan gå i skogen utan att behöva pulsa i någon snö. Men visst, lite snö behöver man ju inte pulsa i och den lyser ju upp mörkret.
Tack för boktipset.
Här har vi läst Anders Jallais trilogi. De två först böckerna var bäst tycker vi båda. den sista delen, Natoagenten, kändes seg och trög.
Trevlig helg
Birgitta

Villa Ryttarängen sa...

Jättemysigt med vit fin snö. Härligt med hyacinter också.Vilken söt dalahäst. Jag fick en vit miniamaryllis i går... Kram Pia

Avslutat konto sa...

Åh, är vi redan där.. ska vi redan börja pynta för vinter, jag hinner nästan inte med! hih... Men det ÄR ju mysigt att få börja med lite hyacinter.. lite mer ljus... tror faktiskt vi ska hänga upp våra ljusslingor ute nu innan det blir för jobbigt att tampas med frysta fingertoppar!

Ha en fin dag hemma i er mysiga stuga! Jag har fått nackont, som två spett rakt upp i bakhuvudet... varje dag! Migrän som följd... kiropraktorn hjälpte inte! SUCK! Förlåt.. det här är ju inte klagomuren! hihi...

Kramar från mig i Solglänta!

Linnea & co´

Rosor och ruiner sa...

oj oj här tjuvstartas det med både snö och hyacinter! Det väntar jag nog med ett tag till =) även fast det där med snön har man ju inte så mycket att säga till om förstås...
Igår blev det nedgrävning av lökarna (grannen tittade ifos lite konstigt när jag låg där på knä o grävde mitt i november...) och så väntar jag på mina två nya pioner. Jag var tvungen att räkna ut hur många jag har nu, och innan jag får mina två nya har jag också 14 st! Så nu måste du genast köpa två till =)
Ha det gott i vinterkylan (det är faktiskt vackert med det vita, även om jag vill att det väntar lite här hos oss)

Livsnjutaren sa...

Ni bor verkligen i paradiset, tror jag har sagt det förr...:-) Tack för tipset med granatäpplet, har aldrig tänkt på det i pyntsammanhang, väldans fint! Ha en fin helg! Kramis

G:a Affären sa...

Visst är huset vackert inbäddat med lite snö, som ett julkort!
Jag har också köpt mina första hyacinter, den första doften är efterlängtad och kanske finns den redan till första advent. Så fint du gjort med faten, hästen, äpplet till.
Så klart det blir Down Town Abbey ikväll.

Go´kram till dig,
Cia

promenader på landet sa...

Tänk vilken lycka, att ni har fått lite snö! Det blir ju så vackert, här är det blött och lerigt:) Vad mysigt med hyacint, jag frågade i blom affären i går, men de hade inga än:(. Må så gott kram från din vän Maria

Black Iris sa...

Åhh, det blir ju så vackert när det kommer lite snö..
Jaså Kepler har kommit med en ny bok nu. Den måste jag genast beställa..

Kram Maidi

Unknown sa...

Så vackert med snön, synd att den inte fick stanna.
Ska allt köpa mig en hyasint jag oxå så man får känna den goda doften till advent.
Ha de gott, kram Ing-Britt

annika sa...

Så fint med lite snö. Här kom det bara regn. Är också lite sugen på hyacinter :)

Kram

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Oj, en vit värld "redan". Visst blir det vackert men jag är trots allt glad att vi har sluppit det hittills.
Har läst de andra av Kepler så "Sandmannen" måste jag såklart läsa.
Ha det gott. /Ingela

Högagärde sa...

Så mysigt. Jag kan nästan se tomten komma smygande....
Du frågade om ljushållarna. De är köpta i Sävsjö på Asklunds Blommor.

Ha en fin vecka.
Elisabeth

Anonym sa...

Åhhh vad man längtar efter julen nu! Den brukar ju ta sin lilla tid innan snön kommer till skåne, men det är så vackert när det väl ligger! Och hyacinter! Den absolut bästa doften som finns!

Tyckte ditt stilleben på hyllan var väldigt vackert, personligt och inte bara i en bestämt stil!