måndag 19 november 2012

Att bjuda på ett leende

Att se sig själv i spegeln är inte särskilt kul. Speciellt om man har en förstoringsspegel och är 65+...

Men jag har kommit på en sak... det går att lura sig att tycka om sig själv lite mer... i alla fall lite mer!


Man ger sig själv ett litet leende!

Varje gång man tittar i spegeln ler man... oavsett humör och tid på dygnet! Att man ska ge dem man möter ett leende vet alla. Då är det väl inte mer än rätt att man ger sig själv sitt eget... eller hur? Människan där i spegeln kanske inte är så dum trots allt? Rynkorna och hänget stramas upp på nåt vis... nja, jag tror jag bestämmer mig för att tycka om mig lite mer. Ungefär som november månad... det går om man bestämt sig! Japp!

Prova ni också... det är lättare att tycka om sig om man ler!

Jag bjuder till och med på en suddig fegbild av mig själv, den enda ni nånsin får se kan jag säga!

30 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Tack för ditt vackra leende på morgonkvisten Eva-Mari !!
Såå klokt inlägg och vilken påminnelse ... när jag gick en utbildning var det här en övning vi skulle göra varje morgon ... jag tror jag börjar med det igen efter ditt inlägg !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Villa Ryttarängen sa...

Ja, precis så ska det vara ett fint leende till både sig själv och andra. Roligt att få se dig! Kraaaaam Pia

Ezter sa...

Så fin du är :) Rätt har du oxå, man kan vänja sig att tycka om saker, om man har viljan!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så moro å få se hvordan du ser ut , ja for det lurer man jo på noen ganger, hvem er det liksom ... bakom skriveriene ?! Et smil betyr så mye ! ønsker deg en deilig dag ! Klem

Unknown sa...

God morgon du rara!
Ja det kanske inte vore så dumt att bjuda sig själv på ett leende.
Vill tacka för ditt fina leende och blogg som alltid får mig på lite bättre humör.
Ha de gott, kram Ing_Britt

lisashus sa...

Tack för ditt goa leende! Du ser jättefin ut och du utstrålar och ger så mycket glädje och jag känner mej redan gladare och piggare när jag ser din bild så det ligger mycket i det du säjer! Så klok du är!
Jag önskar dej en fin start på veckan med många glada leenden!
kramar
Lisa

Avslutat konto sa...

Åh du vackra kvinna! Du behöver väl varken fega här eller någon annanstans! Om du är ett sånt solsken som "halv" person, kan du tänka dig då den utstrålning hela Eva-Mari skulle utgöra? :o) Kanske bra att du ger oss det lite i portioner...?
Var glad och tacksam för ditt vackra ansikte och det söta leende och bjud på det ibland! Du har sannerligen inget att skämmas över och åren har varit väldigt snälla mot dig!!!! (tips tack, så jag också får se ut så där om tjugo år!) hih...

Varma kramar från mig!
Linnea

X sa...

Hej fina DU! Speglen gillar DIG;)
Ha en riktigt bra dag/Kram Lussan

Anna-Maria sa...

vad glad jag blir och vad fin du är! Bra sätt att börja en måndag med!

Anna Vattenkanna sa...

Tack för ett leende - ditt! Jag ska ta dig på orden och börja ge mig själv leenden...

Kram

Vardag och flärd sa...

Du är vacker! Det är så sant att ett rart leende blir man glad av och visst blir man vacker själv när man ler snällt. Vi måste försöka le även om det känns tungt ibland, det lättar.
Tack för fint inlägg och hoppas du får en fin vecka!
Kram Eva

Lena sa...

Tack för leendet!!!
Ett leende kostar så lite och lyser verkligen upp tillvaron!
Ett leende, som också syns i ögonen -som ditt - gör alla människor vackra!
Kram!

Rosor och ruiner sa...

Tack för ditt fina leende- du är både vacker o klok!! Skall verkligen försöka mig på det där för jag brukar heller inte gilla min egen spegelbild... Man kanske skulle börja varje morgon med ett leende in i spegeln o så säga "hej snygging"!

Ninnibus sa...

Du har såå rätt så. Det är lätt att ge andra ett leende men lättare att glömma bort sig själv. Affirmationer har jag jobbat med tidigare..men glömt det mesta. Du är ju jättesöt tjejen..och inte ser du ut att ha passerat 60 ens.*ler*
Tänk om en ann kunde bli så fager vid 65+..men jag har fötterna på jorden så..haha!
Kram och tack för veckans bästa tips!!
Ninnibus

Maj sa...

Förstår av kommentarerna ovan att du visat en bild på dig själv. Jag har nästan hela tiden jag bloggat haft problem med uppladdning av egna bilder och väldigt ofta ser jag inte heller bilderna i andras inlägg. Har ingen aning om varför...så tyvärr ser jag inte dig men jag tror säkert att du är fin på ditt kort! Jag är ju själv +65 och tycker att med lite make-up är det fortfarande inte såå dumt det där ansiktet i spegeln men hoppas vi kommit så långt att vi ser "människan" bakom ev rynkor, pigmentfläckar och vad det kan vara.....//M

Vform sa...

Åh, så fin du är!
Roligt att få ett (halvt) ansikte "bakom" det röda huset!
Jovisst tror jag vi alltid borde le, och inte bara mot sig själv ...
"Alla människor ler på samma språk"

♥ KRAM till Dig :O)

Livsnjutaren sa...

Jag tycker denna dalkulla har ett vackert leende, jag, ett leende som värmer ända in i hjärteroten! Fortsätt smila! Jag gör också det, inte varje dag, men titt som tätt. Och i smyg...;-) Ha en fin dag vidare. Kramis

Anonym sa...

Så härligt med ett leende. Vi borde bjuda varandra på det lite oftare.
Ha en riktigt skön kväll
Kram
AC

Elzie sa...

Så fint kort på dig, även om du skriver att det är suddigt! Och ett fint leende bjuder du på. Inte annat än att man log tillbaka när man såg det. Finns inget som ett leende här i världen!
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefin bild på dig
kram Rosa

Merja sa...

Tack fina Eva-Mari för ditt leende... sitter här nu och ler:)
Kram

Steekjes en Stygn sa...

Det är en klok och vacker kvinna som ser på mig med ett leende.
ha det gott
Anje

Anonym sa...

Så fin så och ett bra tips till oss alla! Eva Marie i Sunne

Felix sa...

Tack för det kloka inlägget och det uppiggande leendet! Jag tycker då inte att du ser ut som 65+ utan kan gott möta hela världen med ditt fina leende! Inte behöver du fega inte! Ett dagligt morgonleende kanske håller en ung och fräsch...?

Novemberhälsningar
Elisabet

skifferhuset sa...

Så fint skrivet vännen! Ett leende behöver alla både ge å ta! Kram Iréne

Viola sa...

Jag tackar för tipset...närmar mig 60-sträcket :) kram VIOLA

Maritas Maskor sa...

Din spegelbild ser jättefin ut tycker jag!
Och jag håller med dig om att man får bestämma sig för att tycka om sig lite mer! Varför skulle man inte, menar jag... :)
Och det är ju bara skalet som ser lite annorlunda ut med åren... insidan är ju i stort den samma, bara lite klokare :)

Britt sa...

De gånger jag sett dig tycker jag att du har detta fina leende. Man blir glad och vi behöver alla ett leende //Britt

Blommiga Rutan sa...

God morgon Eva-Mari!

Så rätt du har! Så kloka ord!
OCH så fin du är på bilden! Jättesnygg! Du ser faktiskt mycket yngre ut än 65!

Önskar dig en trevlig dag
Kram Anncathrine

G:a Affären sa...

Kul att du bjuder på dig själv! Jag ser att du har glimten i ögat och jag blir glad av bilden, tycker också att du är så fin. Ditt leende smittar!

Kram till dig fina,
Cia