torsdag 5 april 2012

Min veranda

Jag tycker om att dona på min veranda. I väntan på värme och pelargoner ser den ut så här just nu. Inte mycket påskpynt direkt. Vita pärlhyacinter får stå här och hälsa välkommen.


Fåret av plåt har jag fått av döttrarna en gång för länge sen. Och björkriskransen har stått lutad här sen förra våren!


Olivträdet får komma ut på dagarna för att vänja sig. Murgrönan hamnade här när vårvärmen tillfälligt hälsade på och eftersom den tål lite frost så har den fått stå kvar.


Den kära pinnstolen, som brukar stå i hallen i vanliga fall, har också fått komma ut och lufta sig.


När ljusen är slut får en fågel flytta in!

Hoppas ni får en trevlig helg... vem vet, vi kanske ses? Glad påsk!


Ja, i Blåkulla så klart!

49 kommentarer:

annika sa...

Vilket välkomnande!

Ha en trivsam Påsk

Kram

Margot sa...

Så mysigt och hemtrevligt det ser ut på din veranda! Vita pärlhyacinter är så söta!
Önskar dig en Skön och Glad Påsk!
Kram

STENLYCKA sa...

Så vackert du har gjort det! Underbara bilder.
Ser att du skall ut med kvasten idag jag tänker också ta en tur. Ses vi inte så önskar jag dig en skön Påsk!
Kram Raina

Unknown sa...

Såå fint du har på verandan. Alldeles lagom påskat enligt min smak :).
Ha nu en fin skärtorsdag, kram Ing-Britt

Ninnibus sa...

Vad vackert du har det..Bilderna är verkligen vilsamma för ögat och det inspirerar till nya vårnycker.
Glad Påsk på dig...
Kramis Ninni

Livsnjutaren sa...

Så jättefint. Glad Påsk önskar jag dig /Fia.

Anna Vattenkanna sa...

Härligt med en veranda, och så mysigt du har det.

Kram

Ezter sa...

Bra att du påminner om olivträdet! Fast mitt är nog dött...

Mejrams! sa...

Så fint du har det på din veranda. Ja nu får det komma litet värme för usch så kallt det är på nätterna. Mina penséer ser så ledsna ut.
Ha en riktigt fin påsk!/Kram Merja

lisashus sa...

Så härligt att ha en veranda - så skönt välkomnande dessutom!
Många vackra saker hos dej - som alltid och nu i vårens tecken!

Ja, vi kanske ses...:) Annars -
GLAD PÅSK till dej också!
Kram
Lisa

linnea-maria sa...

Vad fint du har på din veranda. Det lilla arrangemanget är jättevackert. Ha en fin påskhelg /Therese

Elzie sa...

Vad fint du gjort. Hur sköter du ditt olivträd? Mitt var nästan hälften visset på nu i vår, men efter "kapning" av vissna grenar så ser det nu riktigt fint ut. Men planterar du om det eller? Mitt ska få stå lite bättre ute i sommar. Innan har jag varit alldeles för rädd om det och låtit det stå under tak.
Ja visst är det bra med en putsande gubbe. Är så när man varit ensam tidigare att man får sköta huset själv. Då gör han sånt här t ex. Skönt att slippa hänga ut som en annan apa. Men det blir inte så noga alla gånger, men det får man ta till sommartvätten, haha.
Ha en fin skärtorsdag.
Kram Elzie

Eleonora sa...

Vilken underbar veranda!

Christina sa...

Fint du har det på din veranda! Och där når väl inga isiga vindar in! Glad Påsk/Lila-Christina

Villa Ryttarängen sa...

Du har en underbar veranda. Fint med vita pärlhyacinter och det lilla fåret. Kom på att jag borde ha ett jag med...Får leta. Kram Pia
Klart vi ses i kväll...

Annes vita rum sa...

Åhh så mysigt du har det ! Påskkram Anne

Vardag och flärd sa...

Så vackert du har på din veranda och det är så fina bilder du visar!
Ja, vi ses på Blåkulla!
Ha en riktigt glad påsk!
Kram Eva

Sara sa...

Åh det såg himla mysigt ut. Gulligt med fågeln i ljuslyktan :)

Önskar dig en underbar Påskhelg
Kramiz

Snäckskalsdalen. sa...

Hade jag en sån veranda, så fin, så hade jag också grejat på den mest hela tiden. Jag förstår dig och du har så fint där, vackert! Vita pärlhyacinter är så fint. Och naturmaterial till det...mmm....smakfullt som vanligt!
Agneta kramar

bakom berget sa...

Åhh va fint och vårigt Du har gjort! Jag ser ett sånt rart litet får kika fram där bakom. Såå söt!
Idag skiner solen, men va sjutton är det som utlovas till i morgon?? En massa snö......Usch och blä.
Ha en skön fortsättning på skärtorsdagen!
Kram Åsa.

Malms Verden sa...

Hej Eva-Mari
Det er vel nok en hyggelig veranda du har. Jeg vil ønske dig en rigtig dejlig påske og håber du får masser af solskin.
Forresten vil jeg gerne takke dig mange gange for din bog, som jeg har læst. Jeg kom helt til at holde af personerne i den. Jeg har ikke skrevet før, fordi her er sket så mange ting her. Endnu engang god påske til dig.
Kram Rita

Ninnis sa...

Vilket vacker och varmt välkomnande man får hos dig.
Helt underbara bilder....=)

Ha en skön PÅSK...<3

Kram Ninni

Rosor och ruiner sa...

Så fint du har det på din veranda! verkligen välkomnande!
Du, kör nu försiktigt, det lät inte kul med sommardäck och snö...!

Steekjes en Stygn sa...

Så välkommande du har det på din veranda.Precis lagom i min smak.
Ha en fin påskhelg.
Anje

MårsArt sa...

Alltid så fint hos dig!
Ja, kanske vi ses...
Kram o Glad Påsk!
Agneta

dianasdrommar sa...

Mysigt det ser ut :)

Mycket annat & lite betong sa...

Vad du har det fint på din veranda!
Det behövs inte mycket påskpynt, det ser ändå ut som vår och påsk hos dig.

Tack för påskkramen, nu får du en tillbaka!
Agneta

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Härlig veranda du har. Gillar björkriskransen väldigt mycket. Skall jag försöka göra en sådan gäller det att skynda på för här har småbjörkarna nästan musöron trots kylan på nätterna.
Glad Påsk
Birgitta

Högagärde sa...

Men nog är det påskigt alltid. Björkriskransken skapar den rätta stämningen. GLAD PÅSK!!!

Anonym sa...

Fantastiskt fint på den veranda.
Önskar dig en riktigt härlig påsk.
Kram
AC

Så Vitt Jag Vet sa...

Så vackert du har fixa i krukan medpärlhyasinter..
Skön helg till dej !
Kraam
Sanne

Cajsas Faster sa...

Glad Påsk!

Vad fint du har!

Kram marie

Gunilla sa...

Vitt och grönt, brunt och grått - underbart vackra och vilsamma färger!

Annika Christensen sa...

Ohh vad fint det är hos dig.
Skall bli kul och ses.
Hoppas du slipper snö och kyla i påsk.
Glad Påsk
Annika

Unknown sa...

Hej! Jag tittar bara in för att önska en riktigt god påsk, STOR Kram Petra

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefint

Glad Påsk till dig
Kram Rosa

September sa...

GLAD PÅSK!

Felix sa...

Åh, så mysigt du har det på verandan! Verkligen ett härligt välkomnande där!

Ta en titt hos mig... :-)

Glad Påsk!
Elisabet och Tiger

Skaparglädje sa...

Härliga bilder.
Hoppas du får en skön påskhelg.
Glad Påsk!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint du har på din veranda och ditt olivträd är helt fantastiskt, det är jag riktigt avis på för mitt vill inte riktigt.

Önskar dig en riktigt trevlig och GLAD PÅSK!
Kram,
Regina

Ps. Vad roligt att du vill delta i min utlottning=)

71:ans blogg sa...

Hej!
Åh, vad jag tycker om din blogg!
Mysig och mycket av det "gamla".
Har "smygläst" ett tag och njuter av vad jag läser och ser...
Jag är väldigt dålig på att kommentera ... det måste bli ändring på nu.

Glad Påsk!

kram Millan

Sandra på Ön sa...

Vilken otroligt vacker och hemtrevlig veranda ni har.

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Så mysig din veranda ser ut.
Kikar in lite snabbt för att önska dig en trevlig påsk!
Kram, Ingela

Viola sa...

Vilken härlig veranda du har, hoppas helgen är skön, kram

Britt sa...

Vilken underbar veranda du har!
Förstår att du njuter här mycket.

Önskar dig en fortsatt härlig påskhelg!

Kram Britt

Vikeskärs hem och ting sa...

Härlig veranda och mycket fint :)
Annika

skifferhuset sa...

Vad mysigt du har det på din veranda! Skänken gillade jag skarpt! Ha en fortsatt fin helg! Kram iréne

skifferhuset sa...

Vad mysigt du har det på din veranda! Skänken gillade jag skarpt! Ha en fortsatt fin helg! Kram iréne

Lisbet sa...

Vi sågs! Det var så kul! :)

Så fint du gjort det och nu funderar jag på var jag ska hitta en fågel att sätta i en lykta...

Ha en fin fortsättning på påsken!

kram