lördag 14 april 2012

Ett av mina mässfynd!

Hemkommen från Nordiska trädgårdsmässan vilar jag benen efter en rolig dag. Träffade flera bloggvänner och hade förmånen att prata några ord med Gunnel Carlsson som som vanligt höll ett inspirerande föredrag och visade bilder från sin härliga "rufsiga" trädgård. Hon är underbar, den kvinnan!

Gjorde slut på budgeten ganska snabbt genom att bli kär i en benvit ullkofta! Kommer på posten nästa vecka, då ska ni få se!


Och så hittade jag äntligen en vildpelargon! Lisa, Lisas Hus, har visat sin vackra tjuvnypta flera gånger på bloggen! Nu du Lisa, har jag en egen!

Vildpelargon P. australe
Visst är den helt underbar?


Måtte helgvädret bli sånt att Gubben kan fortsätta med att resa Glädjehuset. Han har börjat så smått och jag tror det blir bra.

Ha en härlig helg!

32 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh så vacker den är! Synd att det är långt till Stockholm, det verkar vara en kul mässa att döma av alla glada inlägg därifrån. Ha en fin helg! Kram Hanna

lisashus sa...

Ja, jag säjer då det!!! Det förvånar mej inte alls att du köpte en sån, så många saker som du och jag tycker lika om! Ååååååh, så vacker den är! Din är ju dessutom stor och blommar fint och så perfekt att ha på pedistal!

Ja du, budgeten gick rejält över styr när jag var där - köpte dessutom en klänning i lin! Det är lätt gjort att göra av med pengar där.
Kul att du fick träffa Gunnel Carlsson.

Här är blek som och jag hoppas också på sol idag och lite uteliv på torpet!
Kramar
Lisa

lisashus sa...

...köpte också boken om pioner...förstås!:)

Margot sa...

Åh vilken vacker pelargon, passar perfekt på den fina pidestalen! Här är det snöoväder idag, alldeles vitt ute, så det får bli en innedag!
Ha en fin helg!
Kram Margot

Vespa Vulgaris sa...

Jag tror att vi sågs på bloggträffen igår :-) Vilken snygg pelargon du köpt. Jag fick med mig ett exemplar av P. cotyledonis hem. Vi får se om jag kan hålla liv i den. Pelargoner är inte min starka sida.

bakom berget sa...

Åh va den är fin den där vildpelargonen. Jag har ju sett Lisas och jag är så sugen att försöka få tag på en jag oxå. Måste börja leta....
Va roligt det verkade där på mässan. Jag har tyvärr inte tid att åka i år, men man får ju se lite i alla fall i bloggarna. Det är ju såå bra.
Det ska bli roligt att få se din kofta sen. Va bra att du hittade nåt du verkligen tyckte om. Då bara måste man ju slå till.
Ha en skön lördag nu!
Kram Åsa.

LissAnna sa...

Vackra bilder.:-)

promenader på landet sa...

Vilken underbar Pelargon, förstår att du är glad för den! Så roligt att åka på mässa ska bli kul att få se din kofta framöver! Må så gott kram från vännen Maria

Villa Ryttarängen sa...

Vilken fin! Väldigt vackert med den på pedistalen. Jag hade oxå en vildpelargon men den dog så klart. Ska leta vidare och nog finns de att få tag på. Kram Pia

Steekjes en Stygn sa...

Vilken vacker vildpelargon du köpte. Passar perfekt där den står på pedistallen.Tyvärr kan jag inte ha pelargoner för då skulle jag behöva flytta dem varje halvår och det fungerar inte.
Mitt smörblommeprojekt har inte gått. Hittade redan dem första blommorna och har bara gått upp nu när vi är här i Frankrike igen.
Anje

linnea-maria sa...

Oj den var vacker! Jag har bara en som doftar lavendel kvar o jag är så rädd om den men den är ynklig. Suck , lite avis är jag allt på dig som fick åka till trädgårdsmässan. Varje år säger jag att jag ska dit men det blir aldrig av :/. Denna gång hade vi tajmat in en resa precis innan. Kram /Therese

annika sa...

Förstår precis hur det känns att hitta den vackra då du varit och tjuvnypt lite hos någon. Söt och skir. Får nog ta och nypa lite i din nu...
Blev också sugen på att måla min piedestal så där vit och fin...jättefin.

Ha en härlig lördag i solen

Rosa i huset i vitt sa...

Vad fin den var .
Ha en bra Lördag
kram Rosa

Annes vita rum sa...

Åhh så fin! Jag har aldrig sett någon sådan förr! Ha en fin kväll kram Anne

Lövkojan sa...

Så härligt det låter med mässan och bloggträff, tyvärr fick jag förhinder i år, hade varit så kul att träffa några bloggisar :)
Jätteläcker och står definitivt på min måste ha lista i år, den passade jättefint på pedistalen, kram Marie-Louise

Vardag och flärd sa...

Ja, Gunnel är fin, gillar henne mycket! Var iväg och köpte många pelargonsticklingar idag men glömde vildpelargon, det får bli nästa gång!
Glädjehuset - det låter spännande!
Kram Eva

Viola sa...

Visst är den vacker, inte lätt att få tag i...många som kommer på bloggträffen och många kommer långt ifrån, var är det du bor/samåkning ?...ha en fortsatt skön helg, kram

Ninnibus sa...

Men jisses en sån snygging!! Har jag aldrig sett eller ens hört talas om. Verkligen annorlunda och påminner mer om en murgröna i växtsättet. Förstår din lycka..och snart är lyckan än högre..när ditt glädjehus är på plats. DET ser vi fram mot att se...*ler*
Kramis Ninni

Unknown sa...

Även jag har nyss kommit hem därifrån och var sååå nära att köpa denna perlagon, ångrar redan att jag inte gjorde det.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Britt sa...

Det var en spretig och fin blomma//Britt

Annika Christensen sa...

Jag såg den framför mig hos dig när du visade den. Kul och ses även om det bara var en snabbis.
Kram
Annika

Ninnis sa...

Vilken underbar pelargon...okänd för mig men ack så vacker förstår att den fick följa med hem...=)

Ha en skön dag...<3

Kram Ninni

Anna-Maria sa...

Vad snygg den var! Ingen större pelargon entusiast med den var fin!

Eleonora sa...

GTack snälla för din hälsning. Önskar dig en mysig tid i Falun. Man kan inte ha det bättre än att få resa och hälsa på de sina och att dessutom få fira födelsedagskalas - vilken lycka!

Snön föll ymning hos mig igår och det var med hjärtat i halsgropen som jag halkade ner till dottern för att få en kopp kaffe.

Idag är det sol och ganska skönt, men slaskigt! Snart kan man gå obehindrat igen, säger en som hoppas på sol och värme.

Kram från
Eleonora

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till vinsten av Pion boken, jag såg att du hade vunnit den, med avundsjuka såg jag det, men jag unnar dig verkligen vinsten (och jag har redan boken....som är underbar).

Har du hittat en sådan pelargon! Jag har ju sett Lisas länge och den verkar så häftig och din är ju verkligen ett praktexemplar.

Men du, en kofta, på en trädgårdsmässa, är det en trädgårdskofta då? Ser fram emot att få se den!

Kramar
Agneta,
som är hemma igen!

Felix sa...

Ullkofta??? Var det inte en trädgårdsmässa? ;-) Själv har jag spenderat pengar på Bokmässan och gjorde några fina bokfynd - och ett par snygga ringar i brons. Tänk så det kan bli! Träffade dessutom en annan kändis - Christer Fuglesang.

Jag ställer mig redan i kö för skott från den där fina vildpelargonen! För den växer sig säkert stor och fin i din omvårdnad så att du kan ta skott från den så småningom... ;-)

Vårhälsningar
Elisabet

Jord under naglarna sa...

Vilken fin pelargon!

Jag kunde inte åka på mässan i år, men var där ifjol så jag klarar mig väl. :)

Roligt att få tillfälle att prata med "trädgårdskändisarna"!

Tre Tanter sa...

Så vacker och ovanlig pelargonia. Man önskar att man kunde knipa ett litet skott.
Kram 3 Tanter.

skifferhuset sa...

Å så vacker vildpelargonian var! Hoppas ni får rest lusthuset! Kram Iréne

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Den är verkligen både läcker och söt, din vildpelargon!
Jag saknar Gunnel i tv, hoppas hon återvänder någongång...
Måste ju säga GRATTIS till vinsten av pionboken, vilken tur du har :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

Gunilla sa...

Vilken otroligt fin pelargon.
Den sorten har jag inte sett.

Och grattis till den fina pionboken i nedre inlägget. Jag har den också.
Jag bara drunknar i de fina bilderna.

Ha det gott
Gunilla

Isas Trädgård sa...

Hej Eva-Mari !

Tack för alla värmande kommentarer hos mig ... så roligt att du tyckte om reportaget !!

Åhh jag är så nyfiken på ditt växthusbygge ... hoppas du visar bilder snart ... vilken spännande tid du har framför dig nu !!

Här gärna av dig om du har något ärende till Örebro ... vi kan ta en fika i växthuset !

Ha det så gott !
Kram/Isa