söndag 1 april 2012

I väntan på vårvärmen

Minusgrader, isvindar så ögonen tårades... men sol ändå. Gårdagen bjöd på hundpromenadväder i mössa, vantar och tjocka vintertäckjackan. Tänk så snabbt vi vänjer oss med vårvärme! Inte mycket att visa i trädgården än så vi får hålla oss inomhus även idag.


Vårt lilla badrum är bara tre kvadrat. Men den räcker till för oss som bara är två.


Hyllan är hemmagjord men konsolerna är köpta. Och färgerna går som vanligt åt det försiktigt naturfärgade hållet. Det är där jag känner mig som mest hemma.


Den roliga hönstavlan visar hönans ruvningsdagar. Passande till påsk!


Krokarna kommer från Ovolin och är tänkta som väggkrokar. Jag har böjt till dem lite så att handdukarna hänger kvar.

Hoppas vårvärmen snart kommer tillbaka för nu vill jag ut och klippa ner i rabatterna och krafsa i jorden! Ha det så bra ni kan, mina vänner, och tack för era tröstekommentarer! Maj hade trots sin sjukdom ett gott och rikt liv.

28 kommentarer:

Miruschka sa...

Hos oss snöar det för fulla muggar! Men det är ju bara tillfälligt, vi VET ju att våren är på G:)
Ha en fin söndag!
Kram♥

Britt sa...

gillar din tavla av höns ruvningen. Nu tror jag att hönsen känner att det är vår för nu är alla igång och värper. härligt med färska ägg//Britt

Annes vita rum sa...

Ja usch vilket väder vi fick.Så onödigt! Dagen bjuder iaf på sol, men kallt så det är vinterjackan på här. Ha en fin söndag/kram Anne

Ninnibus sa...

Vad gulligt! Kul att du trivs på toan..det gör jag med..på min asså..Har bara en fråga..-Vad fasen gör MINA handdukar hos dig??

www.pil-lena.blogspot.com sa...

Hej vilka fina inspirerande bilder.
Hoppas du får en härlig söndag.
När en vän somnat in så är det alla vackra minnen som finns kvar,minnena lever.
Kram Lena

Ninnis sa...

Läste din fina dikt i ditt förra inlägg...beklagar verkligen din sorg. Jag vet hur det är att förlora en väninna i kampen mot cancer....<3

Fina bilder i detta inlägg...!

Kram Ninni

Vit dröm sa...

Vilket mysigt badrum! Och hönstavlan var ju för härlig!
ha en skön söndag!
Kramar Anna

promenader på landet sa...

Hej vännen så sorgligt med din vän, men vad värdefullt ändå för dig att hon skickade ett sms så nära sin död.
Så fint du har det i badrummet, hönstavlan är väldigt söt! Må så gott, varm kram från Maria

lisashus sa...

Du har alltid så fint hos dej och helt i min smak! Själv har jag ju björkriskransar på hjärnan just nu efter vårmarknaden i helgen, men jag tycker så mycket om dem och har flera stycken förstås.
Så fin hönstavla och pedagogisk också!:)

Hyllan ser verkligen inte ny ut och det säjer jag förstås i positiv bemärkelse! Så fin med både konsollerna och krokarna och att den också är rundad!
Ja, vårvärmen försvann - riktigt ruggigt och kallt har vi haft på vårmarknaden! Fy, så bistert det var att vara ute hela helgen!
Hoppas att det vänder snart igen, för precis som du säjer, så vänjer man sej ju vid värmen väldigt snabbt!
Kram
Lisa

Lillemor sa...

Här fick jag fina tips hur man kan fixa i badrummet. På landet behöver vi greja lite. Det ser så väldigt 80-tals aktigt ut där.
Kram Lillemor

Monica sa...

Inspirerade ,,fint ditt badrum.
I morse läste jag ut din mysiga bok.
Tack för en härlig läsupplevelse..en bok helt i min smak. (föder även tankar hur går det för dem i framtiden,fantasin får arbeta där)

Ha en go påsk gillade din "värptavla "
kram Monica

Steekjes en Stygn sa...

Vilken vacker dikt du hade till minnet av din vän.Så sorgligt att en människa ska gå bort så tidigt.
Söt litet badrum du har. Vi skulle behöva göra något åt vårt här i Frankrike men jag vet inte riktig (än) hur vi ska göra utan att vi behöver riva ut allt.
Vädret är kallt men solen skiner.(Folk börjar klaga att det behövs en massa regn)
ha en fin vecka
Anje

Vardag och flärd sa...

Fin hylla och din hönstavla gillar jag riktigt mycket!
Ha det fint!
Kram Eva

Britt sa...

Alla dina bilder ger ett så lugnt och skönt intryck, antagligen är det hela din känsla som du förmedlar. Jag gillar det verkligen. :-)

Vill bara berätta att jag har förändrat hela min kostsituation, jag mår mycket bättre utan socker. Var ju inte ute efter att gå ner i vikt utan bara att äta klokare och jag är mycket piggare. Tack för din härliga inspiration, vännen!

En stor kram till dig och mina tankar till din fina vän.

Britt

Merja sa...

Söt tavla!
En liten stund blev det i trädgården igår, innan haglet kom. Krattade och klippte lite. Några kransar blev det också både av björkris, vindruvegrenar och trollhassel:)
Äggen har jag gjutit. Lätt som en plätt! Om du vill prova så ta bort toppen av ett vanligt ägg och tvätta. Olja in och häll i cement. Mina fick stå i äggkartong och torka. Sen är det bara att skala;)
Ha en bra dag!

annika sa...

Det ser verkligen trivsamt och ombonat ut i ert badrum. Bra affisch...och söt är den också.Hyllan är så fin.
Fy såna kalla vindar det viner runt hörnen. Hoppas att det lugnar sig snart.
Var ute en stund i trädgården i går och fick bort lite ris innan snön kom.

Kram

skifferhuset sa...

Här är det riktigt Aprilväder, blåst, blåst å blåst! Så fin dikt du har skrivit om din vännina, beklagar sorgen. Kram Iréne

Snäckskalsdalen. sa...

Jag beklagar så bortgången av din väninna Maj som dog alldeles för tidigt. Hoppas, hur det nu än är, att hon inte har ont längre.
Du har så fint i badrummet och den här gången föll jag handlöst för hönstavlan, så fin!
Men LITE skönt tycker jag det är att våren bromsats upp en aning för då hänger min lilla hjärna med!
Agneta kramar

Villa Ryttarängen sa...

Fina vyer från toan. Så harmoniska färger och härlig pärlspont. Själv är jag inne i en färgkavalkad. Kram Pia

Viola sa...

Samma kläder har faktiskt även använts här på tidiga och sena hundpromenader...vilken rara hylla, vackra consoler, ha en bra dag, kram

Hildas hem - Sofia sa...

Så fint badrum ni har! Underbart fint!

Man blev snabbt bortskämd förra veckan med de varma vårdagarna. Nu är det så isande kallt att tårarna sprutar när man går ut :)

Jag önskar dig en härlig tisdag!
Kram Sofia

Maria sa...

Så mysigt...helt i min stil. Jättesnygga konsoler.
Önskar dig också en riktigt GLAD PÅSK ! Kram från Maria

Gårdsromantik sa...

Vi har också en liten toalett - men inte så fräsch ännu :)


...(\(\..♥../)/)
..( '.')....('.' )
o(_")").(“(“_)o
”˜˜”*°•. ˜”*°••°GLAD PÅSK!!!

Maud

Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

såå fint det verkar vara där inne..har också samma stil i mitt lilla badrum..hyllor, krokar och vit panel!! :)

ha det gott! Kram Sanne

Eleonora sa...

Snart kommer värmen så att du kan ut och klippa och ansa i rabatterna. Härlig tid vi går till mötes.

Tack för rar kommentar inne hos mig.

Allt gott och kram

Sandra på Ön sa...

Hyllan är jättefin. Vi har en hylla i köket som vintertid får vara klähängare för alla vinterkläder, men vill också fixa till den lite nu när våren kommer och vi kan flytta ut i kallfarstun.

Elzie sa...

Vilken söt hylla. Konsollerna gillade jag.
Nej, inte lätt att hitta något som gror nu i trädgården. Min vårblommor står helt still! Isvindar här också men vi har haft sol nu hela veckan och det är skönt.
Önskar dig och de dina en riktigt glad påsk.
Kram Elzie

Felix sa...

Så fint ni har i badrummet! Väldigt snygg hylla! Den idén kanske man skulle ta efter... istället för en knoppbräda som vi har till handdukarna.

Så ledsamt med din väninna som fick sluta sitt liv alldeles för tidigt! Förstår din saknad!

Kram
Elisabet