söndag 15 juli 2012

Ombyte förnöjer...

Hällregn och åska, dagen lång. Den bra boken är utläst. Suck.


Då börjar jag fundera på att göra något roligt inomhus... flytta om lite möbler kanske?


Efter lite olika försök... står nu mormorshyllan här...


... och där mormorshyllan stått har jag nu min lilla blogghörna.


Den lilla byrån har fått ny plats under morfars tavlor. Så får det bli! Och plötsligt känns rummet lite roligare. Ombyte förnöjer heter det ju...


Tack för förslag på växter som ersättning för de förlorade Höstanemonerna. Fast de föreslagna växterna finns redan i rabatten, vilket inte framgår riktigt av bilden. Jag avvaktar till hösten, tror jag.

Kul att så många vill vara med i min utlottning! Än finns det tid att hoppa med, vinnarna presenteras på torsdag den 19 juli, den dagen Vårt röda hus fyller ett år!

Tänk nu störtregnar det igen, hmm... lite bakning kanske?

20 kommentarer:

Fru C sa...

Alltid när du visar bilder från ditt hus tänker jag...så vill jag ha det....och så.....din smak och min smak är som gifta med varandra...:-)....låter dumt när jag skriver det men som sagt...

Vädret kan ställa till det för oss just nu så behåll regnet hos dig tack!

Söndags♥

bakom berget sa...

Jag går oxå och funderar på lite ommöblering, men just nu är det så rörigt i huset av vattenledningsrör, verktyg, målarfärgsburkar och annat, så det får nog vänta.
Man tar sig knappt fram genom huset :o)
Har jag tur har vädret vänt tills vi är klara i röran.
Det blev jättefint hos dig.
Ha en fin fortsättning på söndan nu!
Kram Åsa.

Anonym sa...

Jag är så nyfiken på ditt "lasagne/bergklintsland"...kan du inte visa en bild på hur det ser ut nu :-)Eva P med Minnie

Ninnis sa...

Kreativt...en rokad gör rummet och möbler som nya...=)

Ha det bra !

Kram Ninni

promenader på landet sa...

Vad roligt att möblera om lite, då känns det lite nytt igen! Visst får man anpassa aktiviteterna efter vädret... bakning låter bra:) Må så gott kram från Maria

Villa Ryttarängen sa...

Ja vad fint! Kul med lite omändring och bra att ha lite å göra i regnet. Fina morfarstavlor... Kram Pia

Felix sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Felix sa...

Så fint ni har det! Här brukar det sällan bli några större ommöbleringar. Är en riktig vanemänniska och vill ha det som det brukar... ;-) Fast vi har faktiskt möblerat om en del genom åren när jag tänker efter, men då är det mera byte av hela rum: vårt nuvarande sovrum var tidigare gästrum, gamla sovrummet blev först gästrum och sedan "bibliotek", ett litet rum som var "kontor" blev gästrum i stället...

Här regnskvätter det av och till i dag, men i går hade vi tur med vädret! Vi hade släktfest hemma hos oss och kunde sitta ute på altanen med lite sol också. Inget regn förrän på kvällen när vi inte längre var ute.

Sommarhälsningar
Elisabet

Rosor och ruiner sa...

Här är det också spridda skurar lite då och då...
Trist med anomonerna, mina sprider sig som ogräs.... Jag är så dåligt insatt i vad som klarar sig i zon 5, är ju bortskämd med zon 1... men riddarsporrar kanske, flox, dagöga? Tja, jag kommer inte på nåt just nu...=)

Lisas torp sa...

Så fint och ombonat du har det och så vacker den mormorshyllan är! Ser att du har pioner kvar också!

Ja, det är väl för trist med vädret att det aldrig lyckas bli någon riktig sommar!
Igår var bedrövligt här skurade och åskade, mörkt hela dagen! Det blev bullar - jättegoda!
Idag började dagen med 13 grader och ett riktigt höstmörker! Några vänner och jag begav oss till Tåkern och se - där var det sol! Sen har vi haft sol hela dagen - blåsigt iofs, men soooool ändå! På torpet har jag just klippt gräset! Det gäller att passa på!
Hoppas solen hittar till dej också!
Kramar
Lisa

Lena sa...

Vad fint det blev! Kul att ändra om lite ibland!!!!
Lena

Steekjes en Stygn sa...

Kul med lite ändring då och då och en bra sysselsättning när vädret är som det är.Fint blev det.
Här är det lika tråkigt.Ibland en liten solstråle men mest grått och tristoch regnskurar. Ingen sommar alls och då bor vi i alla fall i mellan Frankrike.
Jag har nog inte ofta bakat så mycket som den här sommaren. Vad ska man annars göra????
Kram
Anje

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint det blev! Jag har ommöbleringsidéer i huvudet, de måste mogna lite först, sen sätter jag igång.

Jag planterade två tuvor höstanemoner förra hösten. Länge i våras var det bara torra pinnar, men lät dem sitta kvar ett tag. Den ena kom upp, drog bort den andra, men nu har det kommit upp en bladrosett där också=) Tycker det blev jättefint med den rensade grusgången.

Önskar dig en fin ny vecka!
Kram,
Regina

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint du har!
Ha en fin vecka!
Kram/Lena

Avslutat konto sa...

Hej!

Vad roligt att göra om lite hemma! Själv satt jag i ateljen hela dagen igår och det var jättekul...
Jag såg din kommentar i trädgårdscafets blogg NU, helt otroligt! Jag får inte mail ifrån den när jag har fått kommentar så jag har inte sett det förr. Tack för rekommendationerna, du och Tigers Tassemarker hade gjort samma sak!hihi...
Blir vädret lite stadigare så öppnar jag igen, nu har regn och rusk fått husera länge nog!

Ha det gott och tack så mycket!!

Varm hälsning,
Linnea

Snäckskalsdalen. sa...

Kul att flytta om möblerna lite, fast det är något jag sällan gör, borde kanske börja med det! Det blev fint hos dig så som du gjorde.

Regn? Nä, se, det har inte vi! Idag har vi sol. Men i gengäld har vi storm och bara 13 grader varmt. Bästa att lägga till "varmt" för man vet ju inte den här sommaren......eller vad det är för årstid vi är i.

Agneta kram

Rosa i huset i vitt sa...

blev hur bra som helst...och visst är det så att ombyte förnöjer
Ha en bra dag
kram Rosa

G:a Affären sa...

Så trevlig blogg jag hittat!
Här möbleras det om, ofta! Jag behärskar den tekniken till fullo. För att det ska gå lättare tar jag ullstrumpor under möbeln och jag kan skjuta ton över golvet.
Dn lilla byrå är verkligen söt, har den stått på en lanthandel?
Kikar in lite mer senare sedan åskan dragit förbi!
Kramar
Cia

Anonym sa...

Tur att jag har skickat böcker till dig idag, så slipper du möblera om hela huset. Håll utkik i brevlådan.

Dotter A

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Vill bara titta in och säga hej och må så gott. Jag har inte hunnit med att titta in till dig på ett tag. Jag har ju semester och är inne på min andra vecka och det är så mycket som skall hinnas med under dessa lediga veckor så bloggen har fått stå tillbaka.
Önskar dig en riktig skön fortsättning på sommaren!
Kram Raina