lördag 7 juli 2012

Min bästa tid är nu

Som jag väntat! Nu börjar min bästa tid... piontiden!


Så här länge har jag aldrig behövt vänta. Den kalla och blöta juni har flyttat fram blomningen rejält och aldrig tidigare har de väl varit så stora?

Shirley Temple

Jag kan bara citera Lena Andersson, ur Majas alfabet: 

Tänk vad jag skulle vara glad
om jag fick bo på pionens blad.
Då kunde jag sitta alldeles nära
och titta och lukta på allt det skära.


Och det här är bara början! Vänta bara... det kommer mer bilder snart!

Idag är det en kalasdag igen. Vi tar en tur till Falun för att gratta dotter Å, min äldsta dotter, som hissar flaggan idag! Gissa vad hon får för blommor i sin vas?

Ha en glad och härlig sommardag!

25 kommentarer:

Annes vita rum sa...

Åhh, så vackra! Pioner är verkligen en favorit,kan tänka mig att de vita syns fint på kvällningen....
ha en fin dag...kram/Anne

lisashus sa...

Ja, visst är det härligt när de äntligen blommar! Mina har blommat en tid nu, men de är väldigt sena här också.
Åh, så många fina du har! Känner igen den mörkt rosa som alltid är så "rak i ryggen"!:)
Fortsätt att njuta av dina pioner!
Kram
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Åh, börjar din piontid nu...min håller just på att avta...
Även för mig är piontiden den bästa tiden, det är verkligen blomman med stort B!
Ha det gott o njut nu av allt det vackra!!

Cajsas Faster sa...

Härligt! Här har en del blommat över, jag har bara 3 st. Varav en bara har en blomma.. ingen stor blomprakt som hos dej inte.. men skam den som ger sig. Ska plantera fler!

Ha det kul på kalaset!

Kram marie

Anne-Lie sa...

Åh, så många pionknoppar du har som du sitter och väntar på ska slå ut. Sedan får du njuta av dess doft och färger.
Kram!

Lena sa...

Åh, Majas alfabet! Kunde den utantill när dottern var lite....
Otroligt vackra pioner! Mina har nästan blommat över.
Lena

annika sa...

Härligt att se de vackra pionknopparna. Men visst är de sena! Här är de näst intill överblommade. men de återkommer ju nästa år igen.

Jodå det är Glanshammars förening för de har mycket aktiviteter. Så kul att du ska visa din trädgård. Lindesbergsföreningen kanske är lika aktiv? Brukar de samarbeta?

Ha en mysig dag med barn och barnbarn.
Kram

A House With A View sa...

Uuuuuuuuuuuunderbara bilder!!! Älskar pioner!! Fick ett helt fång av min svärmor igår - lycka!!! Vad vackert du har det hos dig, sååå fint!!! Ha så kul på kalaset:))

Stöööööööööörsta lördagskramizen aka

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Masse nydelige Pioner ig flotte bilder ! Klem

Livet ... på Øvre Holt ! sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
bakom berget sa...

Åhh lyckliga du som har så många pioner. Jag tror jag måste köpa några när vår tomt är klar. Just nu är allt ett enda virrvarr av jordhögar och bråte :o)
Ha en skön helg nu och fortsätt njuta av dina ljuvliga blomster.
Kram Åsa.

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, kära nån, du bor i ett pionhav! Ett riktigt pionhav och det finns på riktigt och äntligen kommer det, det är nästan så man skulle ta en stol och sätta sig och titta och se hur det ser ut när dom slår ut.....
Gratulera, snälla, dottern! Och jag gissar att hon får en bukett, inslagen i cellofan och en sån man köper när man springer ut från bensionstationen eller mataffären, en bukett med allt möjligt i......rätt?
Kramar

Ninnis sa...

Ååå så mycket vackert att se fram emot...!!!
TACK för att du delar med dig så även jag får njuta...=)

Ha det bra !

Kram Ninni

Rosa i huset i vitt sa...

Så vackert det är med pioner

ha en trevlig helg
Kram Rosa

Steekjes en Stygn sa...

Så många underbara pioner.Otroligt vackert. Mina var sena dem med men det var för en månad sedan. Fint att jag får njuta en till gång. Grattis till dottern.
Anje

Hajan sa...

det var det vackraste jag sett med
alla pioner,jättefina foton jag
väntar på fler som Du lovade
trevlig helg

Villa Ryttarängen sa...

Förstår att din bästa tid är nu. Pioner är sååå fina och doftar underbart. Gud vad mycket du har jag blir så avundsjuk. Kram pia

carinaon sa...

Vilka härliga bilder! Pionerna och Riddarsporrarna gör sig bra verkligen till ert fina röda hus.
Kram Carina

Ninnibus sa...

Jädrans så tjuusiga!! Jag måste skaffa några rosa jag med..sååå snygga! Min vita är oxå jättestora iår..Trodde jag såg i syne..men det kanske blir så när värmen är sen.
Kram på dig..
Ninni

Vardag och flärd sa...

Pioner är alldeles fantastiska och särskilt de doftande! Men iår fick jag inte så många blommor, undrar vad de beror på.
Kram Eva

Rosor och Pioner sa...

Nu blir jag allt lite smått avundsjuk...så många pioner du har, så fint. En favorit hos mig
Ha det gott

Jenny sa...

Jaaaa! Piontider är härliga tider! Fina bilder du visar, och jag ser fram emot mera!

Kram,
Jenny

IreneL sa...

Visst är det en härlig tid nu när pionerna blommar!
Ha en fin kväll!

linnea-maria sa...

Jag håller med min väntan på pionerna har varit nästan olidlig och nu regnar de bort. Tur att jag hann ta in några stora buketter igår :P
Kram /Therese

Anonym sa...

Åh, så vackert.
Pioner kan man aldrig få för mycket av.
Ha en bra måndag.
Kram
AC