onsdag 21 mars 2012

I glädjerus över Glädjehus!

Fortfarande är jag rusig av lycka och har inte riktigt fattat att jag fyndat ett Glädjehus! Ja, annat kan jag väl inte kalla det? Redan har jag en bildmapp full av inredningsinspiration!


Nu ligger Glädjehuset staplat på baksidan av lillstugan och väntar. Men först är det andra projekt som står på tur. Också de längtade efter! Bara tjälen går ur jorden så...


Jag vill tacka för så många glada grattis- och lycka till hälsningar. Och jag lovar att visa när vi (ja, Gubben då) sätter igång.

Nu verkar det bli några jättefina dagar och jag kan äntligen rödfärga klar västergaveln. Hoppas ni också får njuta av värmen, vi vet ju att den är tillfällig.

Kram alla!

26 kommentarer:

annika sa...

Förstår din inredningslust i växthuset. Det är fördelen med en stor tomt att man får rum med mycket. Skönt med lite snällare och ljummare vindar några dagar.
Hoppas att du får många vackra rosor!!!

Kram

Cajsas Faster sa...

Tack för kloka hälsningen! Håller med om att det är mer läge att njuta av solen idag:) Så det ska jag!

Kram

UllaMona sa...

Här har vi nu + 2,5 gr och duggregn, min glädje är att nu är gångvägarna bara så att jag kan använda mina sommarträningsskor;-)

Ser verkligen fram emot dina bilder från "glädjehuset"

Kram

Eleonora sa...

Grattis till växthuset. Jag vet ju hur länge du har önskat dig ett sådant och nu står det nog inte på länge förrän gubben din har meckat ihop alla delarna, för han verkar då vara en sådan man som kan ALLT.

Trevlig vecka min vän och kram

lisashus sa...

Ja, det är verkligen jätteroligt med ett sånt fynd och säkert kommer det att bli ett ljuvligt glädjehus!!

Ibland hopar sej projekten och det är väl lite typiskt vår också! Idag har vi äntligen sol och de lovar värme också - det ser jag fram emot! Tyvärr har jag alldeles för mycket arbete just nu, men hoppas hinna njuta lite ändå av dagen!
Härliga påskrisbilder du visar!
Kramar
Lisa

Helens trädgård sa...

Kommer att bli spännande att se ditt växthus uppsatt och inrett.
'Glädjehuset' är ett bra namn, mitt heter 'Plantbo' :=)

Önskar dig en fin dag!

Steekjes en Stygn sa...

Att få inreda dit efterlängtade glädjehus är väl rena rama drömmen.Kan du sova? Jag tror att jag skulle ligga vaken hela tiden tills det står där.
Fint att ni har vackert väder nu. Vi har också underbara dagar.Längtar nu verkligen mycket efter Mon Jardin. och räknar dagarna.
Ha det fint och ta arbetet lagom.
Anje

RackarTuss sa...

Då väntar vi tålmodigt på det :D

Felix sa...

Förstår att du går omkring i ett glädjerus och har huvudet fullt av rolig planering!

Här har vårförkylningen slagit till...

Vårhälsningar
Elisabet

Ezter sa...

En härlig känsla!

skifferhuset sa...

Ska bli kul att följa uppsättningen av glädjehuset! Hoppas du fick klart rödfärgningen av gaveln!? Kram Iréne

MårsArt sa...

Härligt att gå och längta efter något och sedan ha det inom räckhåll.
Jag är säker på att du gör fint i ditt glädjehus.
Här har vi haft 19 gr. varmt idag.
Bara att passa på att njuta.
Kram
Agneta

Rosor och ruiner sa...

Nämen har du gått och blivit med växthus! Så himla roligt, förstår att du är exalterad! Skall bli kul att få se hur det blir sen!

Kram Gunilla

Blommiga Rutan sa...

Så underbart med ett växthus!
Och vilket fint namn du kommit på!
Stort lycka till!

Trevlig helg önskar Anncathrine

Äppelblom sa...

Här finns också ett växthus som väntar på att bli monterat. Spännande!
Ha det fint!

Snäckskalsdalen. sa...

Men vad säger du, är värmen bara tillfällig? Ska det inte vara så här nu, ända till hösten när man går där i skogen och plockar lingon och sen trattisar.....då hade jag fel då. Synd!
Jag förstår att det är glädjerus och Glädjehus låter ju, ja, hmmmm. trevligt!
Ha det gott i vårsolen!
Kramar

Fru C sa...

Hjälp....vilket FYND!

Jag bugar och gratulerar.....ska blil spännande att se vad det ska användas till.....;)

Ninnis sa...

Grattis till ditt fynd...ser med glädje fram emot att följa med på din växthus-resa...=)

Ha en skön helg !!!

Kram Ninni

bakom berget sa...

Ja, jag kan känna Din glädje och förväntan inför Ditt "glädjehus".
Det roliga är ju att man får samma känsla varje vår, år efter år sen.
Lycka till med monteringen!
Jo i voljären där bor lilla Maja Pratkvarn.
Hoppas Du får en riktigt fin helg!
Kram Åsa.

Änglarnas hus sa...

Du är allt en turgumma du..vilket fynd!!
Och på tal om tur ;)......

kika in till mig idag såå får du se något skojjsigt...turgumma där!!

Kram kram Sanne

Elzie sa...

Skulle också vilja ha ett glädjehus! Men frågan är var, haha?
Ha en fin helg och fortsätt du glädja dig.
Kram Elzie

Mycket annat & lite betong sa...

Oh, vad det var roligt med ditt glädjerus!
Jag är säker på att det kommer att hålla i sig. Så mycket roligt du har framför dig nu.

Hälsningar Agneta

Elzie sa...

Angående namnet på fjärilen så är jag nog lite skrockfull. Likaså verkade jobbarkompisen vara. Man är som man är och det går inte att ändra på, haha.
Hoppas du har en fin dag.
Kram Elzie

LyckligaPraliner sa...

Åhh har du fyndat ett växthus! Men lyllos dig :)

Hade jag haft en sådant tror jag att jag hade kallat det lyckohus. Jag har ett 6-kantigt hus uppe i skogskanten som bara väntar på att fixas till. En vacker dag blir det mitt LyckoHus! :)

Ha en bra vecka!

Ann-Louise

Högagärde sa...

Stort lycka till med växthuset. Jag har själv ett och tycker nog att trädgårdslivet skulle vara bra
mycket fattigare utan det.

Madeleine sa...

Grattis! Jag förstår din lycka inför ditt växthus. Kände precis likadant när vi skaffade vårat!

Du kan läsa lite på min blogg om lite växthus tips från en amatör!

Ha en skön vecka!

Kramiz Madde