tisdag 27 december 2011

Jag har snöat in...


... på pappersstjärnor!


När jag börjat vika dem kunde jag knappt sluta. Efter att ha prytt julbordsdukningen så fick några bli en girlang på skåpdörrarna i matrummet.


Ett par ligger hos Azalean som vit och fin oförtrutet blommar vidare.

Och som jag tidigare visat här... fyra hänger på den lilla loppisfyndade träljusstaken. Ifall ni har lust att vika några egna så klicka HÄR.


Men inget mer än pappersstjärnorna har gjort mig insnöad (tror jag) ... den vita fina snön, som låg så vackert dagen före julafton, försvann raskt och nu är allt grönt och känns alldeles fel! Den väldiga blåsten och de 8 plusgraderna gör ju att det känns som i april!

Här blåser fortfarande idag och även inatt har det bara blivit ett par timmars sömn. Hoppas ni klarat er hyfsat, utan strömavbrott och skador av nedfallna träd och avblåsta tak.

God fortsättning på julhelgen och tack för alla goa julhälsningar!

21 kommentarer:

annika sa...

Men visst är det konstigt med vädret! Även om vi inte har haft snö så har det varit kallt så man har kunnat åka på isen på Hemfjärden. Här har vi varit genomsnuviga så inomhus har känts bra.
Nu blev jag sugen på att göra pappersstjärnor...de ser så fina ut. Jag ska titta hur de görs!
ha det gott du också.

Kram
annika

Felix sa...

Här har det också ruskat i huset en natt till, och det blåser fortfarande rejält.

Dina pappersstjärnor är så fina! Förstår att du gjorde många när du höll på. Jag tror inte att jag har tålamod nog, annars skulle jag göra mig några att pynta minigranarna med...

Soliga hälsningar!
Elisabet

Merja sa...

Dom är verkligen fina! Skulle ha provat själv, men tiden har varit knapp. Tur man kan gå tillbaka och prova senare.
Tänk nu känns det som tidig vår. Impectas frökatalog kom före jul, men har inte hunnit med den heller. Fast det känns inte så brådskande:) Troligen blir det inga fröer satta i år heller...har en hel del plantor hos Britt att ta reda på;)
God fortsättning!

Villa Ryttarängen sa...

Väldigt fina pappstjärnor. Jag har inte tålamodet tyvärr att pilla med sånt. Vädret är sjukt konstigt och stormar gör det här med, solsken och 8 + grader. /Pia

skifferhuset sa...

Önskar dig en god fortsättning, vännen! Kram Iréne

Snäckskalsdalen. sa...

Vi har suttit på var sitt håll och gjort stjärnor, du och jag, fast olika! Det är så kul när man kommer igång och får flyt. Dina är jättefina och det är så fint med det papperet. Vi har också vårväder......konstigt känns det. Agneta kram

Solveig sa...

Disse stjernene var bare nydelige! Kan godt skjønne du ble hekta av å lage slike!
Koselig julestemning her hos deg.
Ønsker deg fortsatt en fin jul!
Klem fra Solveig

Susanne sa...

dom är så fina,,försökt men får inte riktigt kläm på det..Får göra ett nytt försök...Kram

Elzie sa...

Fina stjärnor du gjort. Ja, man får nog försöka sig på att göra några!!
Nog är det konstigt här i världen alltid. Massor av blommor är uppe nu och man blir lite rädd när man märker sånt. Rädd att dom inte ska blomma till sommaren alltså.
Här har vi också haft blåst men inte ens i närheten av lilla Gudrun. Men då hade vi också plockepinn!
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

Unknown sa...

Dom är verkligen fina dessa pappstjärnor så jag kan förstå att du blivit insnöad på dem.
Hoppas vi får lite riktig vinter snart.
God fortsättning, kram Ing-Britt

lisashus sa...

Undra på att du snöat in på de fina stjärnorna! Passar så fint nu till nyår också!
Så fint du har det!
Ja, snön försvann här också lagom till jul och nu är det bara grönt och varmt och otroligt blåsigt! Vi har klarat oss från elavbrott, men man går som på nålar hela tiden....!
Vi hade +10 idag och sol!!!
Nåja, vi har ju haft många milda vintrar förr, så det är väl inget ovanligt, jag börjar redan längta till våren och vill helt hoppa över vintern...!
Sköna mellandagar önskar jag dej!
Kram
Lisa

Ninnis sa...

Visst är det konstigt att "damerna" bara avlöser varandra....=(

Vi har klarat oss bra trots allt!!!

God fortsättning.

Kram Ninni

Maria sa...

Så söta stjärnor. Och snö har du...lite avis :)

Må så gott kram Maria

Vitspets sa...

Vilken fin blogg ... Kram karina

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina de var. Nej man har ju knappast snöat in på riktigt. Här har vi det också alldeles grönt efter att stormen dragit förbi. Har ju varit blåst och flera plusgrader så det påskyndar smältandet.

Kram Ullis

samson sa...

fina stjärnor du gjort,här är all den fina snön vi hade före jul borta
Ha en fin kväll,maggan

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vackra stjärnor du gjort!
Idag på skogspromenaden kändes det verkligen som vår.
Birgitta

What's in a day sa...

Beautiful stars, so nice and even easy to make, i hope it's a quiet night without power failure...
Wish you a beautiful week and i hope it will snow finally.

Kranm from Holland,
♥Eedie

Britt sa...

Åh, vilka söta små stjärnor! Sådana vill jag oxå göra...

Såg bilderna från din snöiga gård, du hade den perfekta julen, lagom mycket snö. Såå vackert!

Här fortsätter vårvädret, vi har bara haft regn och plusgrader, konstigt.

Ha enn god fortsättning.

Kram britt

Vitspets sa...

Hej min mor har köpt Karen Blixen´jul i Svendborg Danmark men det finns att beställa hem . Ha det så Gott Kram Karina

Nina Källström sa...

åh de är så vackra dina stjärnor. måste hitta tid att sätta mig ner och vika några själv. Vilken meditation... hur delar jag din blogg på bästa sätt? ska skriva adressen på facebook så fler får besöka din fina sida.. du får gärna dela min.. kram från Huntertanten