torsdag 21 juli 2011

Att leva i nuet

Så påtagligt som nu har det väl aldrig varit att leva i nuet. Att kunna lägga ledsamheter bakom sig och glädjas åt det vardagliga lilla livet.


Att kunna njuta av Malvan som i år är så grann.


Visst ser de nästan ut som Stockrosor? I alla fall nästan!

Jag är glad idag. För att jag börjat denna blogg och för all förståelse jag får från er. Utan er vore livet tommare! Jo, det är sant... ni betyder så mycket för mig.

Så var gör det att det ska regna ihållande idag? Inget alls. Tack för att ni finns.

Ett förtydligande bara. Jag raderade hela mitt bloggerkonto, därför går det inte att återskapa bloggen. Dessutom fattade jag inte att resultatet av mitt handlande skulle drabba allt när jag så duktigt klickade i alla rutorna i "jag-kan-själv-tempo"... Så gick det till.

12 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Skönt att du är lite positiv mitt i allt elände. Har en efterlysning åt dig på min blogg idag!

Kram

Ps! Malvorna dina är jättefina. Tar gärna några frön:)

Lisas torp sa...

Malvorna är verkligen ljuvliga iår! Jag har också fullt av dem och de dyker upp lite här och där!

Ja, vilken snabla otur du hade! Den som ändå kunde fatta vad som hände!!! Men ibland är denna cybervärld ett mysterium!

Din nya blogg är i alla fall minst lika fin!!
Kramar
Lisa

IreneL sa...

Oj så det kan bli! Jag såg på Britts blogg vad som hänt och då hittade jag dig igen! jag lägger mig som följare igen! Nu är det bara att se framåt!
ha en fin dag!

Vitt hus med svarta knutar sa...

På senare år har jag fått upp ögonen för Malvor och nu kan jag inte förstå hur jag missat dem. I en av mina stora krukor har jag planterat Malva som sen ska planteras i rabatt. Jag ska också köpa några plantor med Stockrosor och plantera. Sådde frön för några år sedan, men de klarade sig bara en säsong.

Här regnar det också, det innebär fler mormorsrutor;-)

Önskar dig en fin dag!
Kram,
Regina

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Ååå, vad trist att bloggen försvann.

Hoppas du får en fin dag :)


Kram från Australien♥

Margot sa...

Underbart vackra malvor! Mina kom av någon konstig anledning inte tillbaka i år fastän de ska vara perenna!
Ha det gott!
Kram Margot

Felix sa...

Åh, så fin din malva är! Roligt att du kan glädjas åt den mitt i bedrövelsen... Jag saknar min malva, som var så här fin förra året: http://tigerstassemarker.blogspot.com/2010/07/malvan-och-tradgardslandet.html
Antingen har sorken tagit den i vinter eller också har den frusit, för i år kom den inte tillbaka. Den hade jag fått från några släktingars trädgård för 10-15 år sedan. Men det ser inte ut att vara riktigt samma växtsätt. Min växte mer buskformad. Så nu kanske jag får tigga frön av dig igen... ;-)

Sommarhälsningar
Elisabet

Camilla sa...

Kul att du är på banan igen och att det känns bättre idag! Redan så många besökare!! Kul! Jag har utlottning hos mig, hoppas du vill vara med! Kram Camilla

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken fin malva du har. Ser faktiskt ut att vara samma sort som jag har. Blommorna är i alla fall lika. Vet du vad sorten heter? Jag har fått en planta av mor och far och nu har jag även köpt frön men vet inte om det är samma sort eller inte.

Önskar dig en trevlig helg!
kram Ullis

Susanne sa...

Blommorna är så vackra,,jag har aldrig riktigt lyckats med dom här tyvärr....Sån tur att du inte tappade lusten utan startade en ny blogg,,heja dig...Kram

Lisbet sa...

Vackra blomster!
Ha en bra dag du också, trots allt som hände igår...
kram

Christina sa...

Fina malvor! Dom är verkligen tacksamma! Hälsningar Christina