torsdag 27 december 2012

Mellandagar


God fortsättning! Hoppas julen varit bra. Vi har haft en fin helg med mycket mat och glädje och hos dotter Å fick jag lutfisk... som jag längtat! Det är bara hon och jag som tycker om den rätten... åh, som jag njöt! Fick med en pyts hem så igår blev det också fest.

Mycket snö har vi fått och igår skottade vi av växthustaket i sista sekunden innan plusgraderna kom. Jag pulsade i snö upp till låren och det kändes mycket avlägset till ännu en sommar i mitt Glädjehus!

Ha det så gott och tack för alla fantastiska julhälsningar! Kramar till er alla.

27 kommentarer:

Avslutat konto sa...

Kram och god fortsättning här också! :)

Lutfisk tycker jag inte om men mamma var jätteglad att brorsan skulle ha det i jul för hon älskar det precis som du!

Min man körde sönder vårt blad på traktorn häromdagen då han skulle röja snö åt grannen, så typiskt! Så... nu hoppas vi att det inte kommer mängder innan vi lagat den armen som håller det!

Kram kram och ha sköna dagar nu fram till nyår!

Linnea

lisashus sa...

Så härligt med en rätt som du längtat efter och säkert satte den igång nostalgin hos dej!

Ja, snöandet är otroligt i år! Här är det hit och dit med vädret - mycket snö, men mildväder och regn emellanåt!
Tur att du hann rädda ditt glädjehus från den tunga snön!
Ja, sommaren känns ganska avlägsen just nu! Det värsta med vädret tycker jag ha varit dessa mörka dagar när locket legat på! Idag känns det något ljusare och molnen är lite tunnare!
Ha en fin fortsättning på mellandagarna!
Kramar
Lisa

Ninnis sa...

Lutfisken kan jag hoppa över men förstår din längtan.
Här snöar det oavbrutet och jag undrar om det finns något kvar snart i dom där molnen...=)

God fortsättning...!

Kram Ninni

Ezter sa...

Här har det regnat i tre dagar, men snödrivorna är stora än! Njut av din lutfisk nu då :)

Birgitta sa...

Det börjar vattnas i munnen, lutfisk, det äter man inte alltför ofta. Men desto godare när man får det.

Så vacker amaryllis du har, min har också blommat nu precis till jul.

Härliga juldagar verkar du också ha haft i kretsen av de käraste du har.
Men nu så börjar ljuset komma tillbaka så snart blir det glädje i ditt rara växthus.

Kramar och ha det skönt i de fortsatta juldagarna. Birgitta

Villa Ryttarängen sa...

Så ni har också massor med snö. Vi skottade tak vi med. Lutfisken hoppar vi över här.Tror det är den enda fiskrätten jag inte är så förtjust i efter surströmming. Ha en skön dag och en god fortsättning. Kram Pia

Le petit jardin sa...

God fortsättning

kram Kajsa

fianathome sa...

Åh jaaa Lutfisk! Mums. Här är det bara jag som gillar´t och därför blev det ingen..Men det kan man ju äta närsom faktiskt. Tror det lutar åt det hållet :)
kramelikram
Fia

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Nydelig Amaryllis , veldig fin i hvitt. Her skinner sola i dag og jeg tenkte at ... ja når kan man begynne å så saker og ting inni der tro ... Ønsker deg en fortsatt fin jul !

Maj sa...

Oh.....nu blev jag så sugen! Jag är ensam om att gilla lutfisk så det blir ingen hos oss heller. Men fisken ska inte vara lös o sladdrig som jag så ofta sett, för då är den inte god alls tycker jag. Fin fisk, med sås och peppar....lyckliga du! //M

bakom berget sa...

Här har julen varit god, men lutfisken den fick lysa med sin frånvaro.
Mannen var ute och skottade bort snön från mitt växthus härom dagen och såg då att en del av taket håller på att ge vika. Det kommer att bli ett nytt glädjehus här vad det lider.
Här har julen åkt ut idag :o)

Ha det gott!

Kram Åsa.

Rosa i huset i vitt sa...

Julen har varit bra ...ätit mycket gott och sen har jag jobbat juldagen och annandagen men det är bara kul det med i mitt jobb

ha en bra kväll
kram Rosa

promenader på landet sa...

Låter som du haft en härlig jul och så vackert din Amaryllis blommar, har en lika dan i köket:) Ha det fortsatt gott! Kram vännen Maria

annika sa...

Lutfisk åt jag förr men nu är det några år sedan.
Ja det gäller att skotta av så inget trist händer. Vi hann med att skotta innan snön blev för tung. Tur det för vi har en del att skotta här. Men det är skön motion på vintern.
Ha det fortsatt skönt.

Kram

STENLYCKA sa...

God fortsättning på julen!
Jag åt också lutfisk på juldagen,gott!
Vilka vackra Amaryllis du har i fönstret!Ljuvliga blommor!
Ha det gott!
kram Raina

Lena sa...

God fortsättning Du också!
Lutfisk är gott! Har ett paket i kylen, som ska ätas i helgen. Då har vi inga barn hemma....;)
Ha det gott!
Kram

Jenny sa...

Vad fin amaryllis!

Lutfisken hoppar jag gärna över, däremot gillar jag fisk annars. Idag gjorde jag faktiskt kokt torsk med äggsås för det var jag så sugen på.

Kram,
Jenny

Vardag och flärd sa...

Lutfisk längtar jag efter men här är jag ensam om den längtan!
Även om det är snö och känns långt till våren går tiden fort och vips är våren här!
God fortsättning önskar jag dig!
Kram
Eva

Jord under naglarna sa...

Jag är inte färdig med julen än, men vet du... snart är det ljusare och när krispiga tulpaner står på bordet så är huvudet fullt av frölistor och trädgårdsdrömmar!
God fortsättning!

Anonym sa...

Ingen lutfisk hos oss.
Önskar dig god fortsättning.
Kram
AC

Huset bakom lindarna sa...

Även om juldagarna är över så får mina få tomtar stanna kvar i alla fall över nyår. Här har vi haft töväder i ett par dagar, men nu fryser det på igen så det är jättehalt överallt. Längtar sååå efter vår! Kram från Finas mammis

Anonym sa...

God fortsättning! Lutfisk är det godaste jag vet, vi åt veckan innan jul o bara njöt. Otroligt kallt i Boden där vi firade -30 ett par dagar nu tillbaka i Umeå o -16 i dag. Så vacker Amaryllis du har. Ha en fin avslutning av året. Kram Lizbeth Solen lyser på snötäckta träd oh! så vackert.

Mycket annat & lite betong sa...

God fortsättning!
Julen har varit bra här också.
Mycket snö fick vi, sen tö, nu kallt igen och jättehalt. Idag skiner solen!
Växthuset har jag skottat ett antal gånger. Snön är tung.

Kram Agneta

Helens Universum sa...

Härligt med lutfisk, men väldigt länge sedan jag åt det!
Ha en fin fortsättning!
Kram Helen

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken vacker amaryllis! Och vilken tur att snön kom av taket på ditt alldeles speciella hus! Här finns knappt nån snö och den som är har förvandlats till isskorpa, det är is överallt och nästan omöjligt att gå ut och gå, man får åka till en stad!
Broddar hjälper inte för det är så buckligt. Men ljuset har börjat komma och det är härligt.
Kramar
Agneta

Anonym sa...

Har följt din fina blogg sedan ett halvår ungefär. Alltid så vackra bilder!... OCH en person som tycker om LUTFISK!!! Tyvärr blir det ju bara vid julhelgen men eftersom jag är ensam om det i släkten (förutom mfin bror), brukar vi kontakta varandra per tel och tala om att nu NU äter vi lutfisk! 50 mil mellan oss. men vi kan äta tillsammans! Siv

G:a Affären sa...

Lutfisk har jag ingen längtan efter men jag vet att jag som barn ändå var med och åt potatis med såsen som var lite speciell. Undrar om det var kryddpeppar i den?

Så roligt att du uppskattar den rätten ändå och fick sällskap.

Jag funderade idag efter väderprognosen om jag måste skotta av burspråket i morgon. Inget större nöje eftersom jag är lite höjdrädd! Gissar att det känns skönt att ha Glädjehuset fritt från snömassor.

Önskar dig en god fortsättning!

Kramar
Cia