lördag 7 januari 2012

Tacksamma rankor...

Det är tacksamt att sätta rankor av murgröna i vas. De står mycket länge bara man byter vatten då och då.


Även där inte ljuset riktigt når fram kan de hålla flera månader. De här har stått här på hyllan länge, faktiskt kommer jag inte ens ihåg när jag klippte av dem från moderplantan. Ofta får de rötter men inte alltid.


Nu gör vi oss beredda för vardagen. Inga mer röda dagar så lång ögat ser! Och jag kan fortsätta med det som upptar mina tankar mest just nu. Då menar jag inte Smörblommeprojektet, nej, det fungerar bra just nu... Jag har också annat för mig. Kanske jag berättar en dag?

Ha det gott och kom ihåg... det är aldrig försent!

19 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan!
Så frächt du har där på hyllan. Gillar den vita söta ängeln på de mörka slitna böckerna, bryter så vackert mot varandra.
Här går det än så länge bra med smörblomme projektet, har tagit en promenad varje dag sedan nyårsdan :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

annika sa...

En trivsam hörna som du visar. Ängeln är så söt där hon vakar över del av bibeln. Jag brukar också klippa av Murgrönerankor och försöka rotslå dem. Ibland lyckas det.
Nu blir det en cykeltur till stan för presentinköp. Vi ska på 30 årsuppvaktning i Ludvika i morgon.

Hoppas att vi får ta del av dina nya projekt....en ny bok kanske?

Kram

lisashus sa...

Visst är den tacksam - murgrönana! Bara att ha några rankor i ett glas - så vackert och dekorativt och de kan som sagt stå i månader!

Så du går också och grunnar på något! DEt låter spännande! Här är det mest lite småpyssel som jag har i huvudet! DEt är alltid kul att ha något på gång!

Önskar dej en härlig lördag!
Kram
Lisa

Annelis hantverk sa...

Så fint murgrönan passar till den vita hyllan och ängeln är alldeles underbar där den ligger!
Ha en fin dag!
Anneli

STENLYCKA sa...

VACKERT!!!
Stor kram till dig, ha en fin kväll!
Allt det bästa till dig!
Raina

Marie sa...

Hej! Jag vill också vara med i Smörblommeprojektet. Hoppas att det inte är för sent. Fast jag har fruktansvärt svårt med allt som har socker i sig - alltså en sockerberoende och motionslat kvinna. Men visst det låter väl härligt -2 kg per månad.Jag ska i alla fall göra ett försök OM jag nu får vara med. jag lånar den underbara smörblommebilden. Älskar för övrigt att kolla in fina bilder som du har och ditt hus verkar vara ett rent paradis.
Kram Marie

Villa Ryttarängen sa...

En ljuvlig ängel där på nya testamentet, hela hyllan med murgröna och allt är så fin. Du har det där lilla extra du... Kram! Smörblomman, ja det är lite svårt med maten nu när det är helger men lååånga promenader blir det varje dag./ Pia

72,2 i min barndomsstad sa...

Tack för att även jag är med i Smörblommeprojektet. Jag tar till m ig dina uppmaningar med lite på tallriken och mera motion. Lördagspåsen får bli bara nårgra få i botten.
Kram Marie

Lisbet sa...

Fin hylla med rankan!

Låter intressant och jag blir så nyfiken på vad det är som upptar dina tankar. Säger man A så måste man säga B! :)

Ha en skön dag!
kram

Villa Ryttarängen sa...

En liten uppmuntran till dig på min blogg" Hem ljuva hem" Kram Pia

Felix sa...

Så fint du har det där i hyllan! Jättesöt ängel! Jag brukar ha svårt med murgröna i kruka. Glömmer vattna tillräckligt ofta. Kanske skulle fungera bättre i ett glas vatten...

Ja, nu är det åter till vardagen. Men dagarna blir i alla falla ljusare för var dag som går.

Jag brukar spara mina amaryllislökar. Jag ställer ut dem i förrådet när bladen har vissnat ner. Sedan kommer det nya gröna blad så småningom. Men det är inte så ofta som jag lyckas få dem att blomma om, tyvärr. Men det händer ibland.

Vinterhälsningar
Elisabet

Maria sa...

Murgrönan är en käck växt. Vackra gröna blad. Ja nästa röda dagar måste bli på påsken...:)
Må så gott från Maria

promenader på landet sa...

Hej vännen så fint du har det på hyllan den förmedlar lugn och harmoni. Ska bli spännande och höra om dina kommande projekt! Ha det gott kram från Maria

Snäckskalsdalen. sa...

Murgröna är en vacker växt och en av mina favoriter. När jag har den inne får den tyvärr ofta spinn, men jag älskar den ute också!
Har du annt för dig än smörblommeprojektet? Hur hinner du? Skojar!
Agneta kram

72,2 i min barndomsstad sa...

Ja denna vecka blir ingen bra smörblommeprojetk start vecka pga att jag fyller år. Men det är väl bara att äta idag och nya tag i morgon. Vill bara passa på att säga till dig att de underbara pappers stjärnorna lyser verkligen upp vid ditt skåp. Har du gjort dem själv och om så är fallet vill du dela med dig hur man gör?
Kram Marie

Anonym sa...

Murgrönan har jag nog inspirerats av dej förut, den passar överallt.
Även ängeln vilar så harmoniskt på Nya Testamentet. Nyfiken blir jag också, vad för kul kommer du att delge oss? Väntar med spänning.

Kram / Lizbeth

skifferhuset sa...

Å vad snyggt med rankan där på hyllan! Å lilla ängel på bibeln! Väntar med spänning på vad du ska berätta för oss! Ha en fin kväll! Kram Iréne

Unknown sa...

Hej!
Tack för din gulliga kommentar hos mig!
Jag brukar också sätta murgröna i glas eller vaser. Det blir jättefint.
Kram!

nattugglan sa...

Så fin ängel!!!o murgrönan är en fantastisk växt..Jag tycker det går bra med mitt projekt smörblomman..har inte tagit nån bulle/kaka idag..o ingen potatis heller,,bara kål.Fast lite kurrar det i magen nu.Igår va jag ut på en 5 km promenad..Lycka till u alla som är med..vi ska kämpa på..