lördag 28 januari 2012

Minus tre!

Lördag morgon. Det har nu gått en månad sen invägningen.

Måttband är lika bra riktsnöre som våg

Varje lördagsmorgon har jag ställt mig på vågen, så jag har ju sett att den rört sig åt rätt håll. Och vet ni? Idag har jag gått ner TRE kilo! Ett och ett halvt vetemjölspaket! Så nöjd jag är!!

Det känns mer seriöst att bokföra både vikt och mått varje lördag 

Jag mätte min midja också. Fyra centimeter av mig har försvunnit! Och ändå har jag ätit samma mat som tidigare... fast mindre portioner. Och förstås slopat kaffebrödet och allt godis. Utom till helgen. Så ikväll njuter jag av en bit Lingonberry, mörk choklad med lingonsmak, mmmm...


Nu tror jag ju inte att jag går ner lika mycket varje månad... det brukar gå snabbast i början. Men jag har bestämt att det här ska vara bestående. Så... det får ta den tid det tar!

Hoppas, hoppas, alla Smörblommor, att det går bra för er också! Kan jag, så kan ni! Och än är det lååångt kvar till smörblomningen.

Glad helg!

23 kommentarer:

Ninnis sa...

Grattis till dina tre...hos mig har det minskat 1,5 men månaden är inte slut än....=) Jag vet också att med en redan stor minskning i bagaget så blir varje kilo lite svårare och det är viktigt att ta med sig.

Ha en skön lördag...<3

Kram Ninni

Miruschka sa...

Men GRATTIS, så kul för dig!!!!
Ja det är tur att det är ett tag till smörblommorna blommar, men det är bara att kämpa på!
Minus åtta hekto är mitt resultat, men jag hoppas det blir ÄNNU bättre när det blir rätt dos av Levaxinet. Har problem med sköldkörteln, så min kropp jobbar så sakta!
Hoppas du får en härlig lördag/kram♥

Vform sa...

Jättebra Eva-Mari, grattis!
Du får nog vara riktigt nöjd!
Här är vi på gång, fast det är trögt ;)
Men som sagt, våra smörblommor blommar senare ..(skoj)...
Ha en skön helg!
KRAM!

annika sa...

Grattis! Det är en riktig sporre att se att något händer. Tänk att fikabröd och godis kan göra så många kilon.
Ha en mysig helg!

Kram

Annelis hantverk sa...

Grattis, bra gjort!
Du gör helt rätt med att lämna bort kaffebröd och godis.
Ha en bra dag!

Ezter sa...

Jag har inte mätt, men senaste vägningen visade minus. Det kan ju iof ha ändrats igen, jag är inte så flitig. Slarvar mkt med maten den veckan Maken jobbar em-skift. Denna veckan började dessutom hans nya arbetstider, som även innefattar fredag em/kväll :(

Villa Ryttarängen sa...

Grattis! Du är duktig och snäll mot dig själv. Här är det ingen ordning alls, det går trögt trots att jag äter mindre och rör mig för fullt. Jag är inte snäll mot mig själv eftersom jag tydligen slarvar någonstans. Ska mäta mig idag och väga mig men jag anar att det inte hänt ett dugg. Tack för peppning! Jag ska inte ge upp..Kram Pia

lisashus sa...

Grattis till viktminskningen! Så duktig du är och så kul att känna att det ger resultat!
SJälv har jag slutat helt med socker i kaffet och kaffebröd äter jag sällan - ibland vet jag inte vad man ska dra in på - chips och godis äter jag ju inte heller! Men, det är väl portionerna som måste bli mindre...!
Jag gnetar på i alla fall och inspireras av DEJ!
Önskar dej en skön lördag med godsakerna - det kan du gott unna dej!!
Kramar
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Grattis - vad duktig du är!
Jag väger mig på måndagmorgnar, och det har väl hittils bara blivit 1,5 kilo ner, och häromkvällen tog jag ett "återfall"...dottern hade bakat sega brownies vilket jag inte kunde motstå - och tar jag en tar jag fler och därför kallar jag det återfall...MEN nu tar vi nya tag!

STENLYCKA sa...

Grattis!
Vackra bilder!!!
Jag önskar dig en härlig helg!
Sköt om dig!
Raina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis! Det här går ju tokfort ju=) Två komma sex blev det för mig, men den största skillnaden är ändå i måendet. Klok kost med mycket näring och inga tillsatser gör susen.

Nu ska jag gå och röra runt i grytorna, maten är snart klar. Har ätit kost med högt järnvärde på sista tiden för det är snart dags att lämna blod igen.

Lycka till nu alla smörblommor!

och Eva-Mari, ha en riktigt fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

Vardag och flärd sa...

Grattis till minskningen! Det är jättebra! Själv har jag inte minskat ett hekto trots mer motion och mindre mat och mer grönsaker! Men jag fortsätter på samma väg så får vi se.
Ha en fin lördag kväll!
Kram Eva

Margot sa...

Stort grattis! Visst är det kul när man får så fina resultat!
Ha en mysig lördagkväll!
Kram Margot

Vikeskärs hem och ting sa...

Hej! Grattis till viktnedgången. Här håller jag på med samma fast LCHF, det fungerar toppen, har gått ner en del, senast nu iaf 1kg på en vecka :)
Idag unnade jag mig ett halvt glas pepsi som är min favorit. Annars har jag hållit upp med allt med kolhydrater och socker i 1 månad nu.
Fortsatt lycka till :)

Väldigt fin blogg, jag kommer igen!
Annika

promenader på landet sa...

Hej vännen och grattis till nedgången:) Bra kämpat nu är du värd lite lördagsgott! Kram Maria

Steekjes en Stygn sa...

Har fortfarande inte riktig kommit igång. Har gått ner pyttiliten men i alla fall. Det blev neråt.
Tycker du har varit jätteduktig. Tre kilo ...Så bra. Grattis.
Anje

Felix sa...

Grattis! Det var inte illa att du redan gått ner 3 kg!

Här finns det också grekiska stenar lite varstans i huset... Har även likadana gråsvart-vita. ;-) Till Georgiopolis på Kreta gick vår första Greklandsresa! Men det var innan den stora byggboomen där i byn. Sedan åkte vi nästan varje år under 90-talet till olika ställen i Grekland, varav 3 gånger till Kreta. Men vi har inte varit där sedan 2000, så det kanske är dags igen...

Januarihälsningar
Elisabet

72,2 i min barndomsstad sa...

Jättestor grattiskram kommer från mig. Otroligt vad duktig du är - själv har jag bara kommit till att mentalt ställa om kroppen att inte äta godis mitt i veckan. Däremot är fikabrödet väldigt svårt att ta bort - men ska minska. Har även tänkt lite mera på grönsaker och äter en rejäl portion till lunchen varje jobbardag. jag har inte vägt mig än men kanske ävne jag har gått ner något gram. Lycka till i fortsättningen.
Kram Marie

Systrarna Hjertén sa...

Wow, bra jobbat! Jag har som mål att gå ner 0,5 kg i veckan, men det går sådär... Men min lånsiktiga plan är att gå ner c 7kg till september och då räcker det faktiskt med 1kg i månaden och det SKA jag klara! Nu kommer snart min "partner" för veckan sista träningspass!

Mvh
Frida

Tre Tanter sa...

Grattis, så nöjd och glad du måste vara!

kram 3 tanter

Min Svägerska och Jag sa...

Grattis! Vad roligt. Hejja Hejja!
Jag står kvar på samma men imorgon drar jag igång igen...

Kram Linda

Madeleine sa...

Vad duktig du är! Här haltar smörblommeprojektet lite... Dock har jag kommit igång jättebra med motionen. Jag har kommit över jobbigt tröskeln och är nu i kulfasen :)

Ha en skön vecka!

Kramiz Madde

gunsan sa...

Vad duktig du är, helt perfekt o sakta ska det gå, simma lugnt är det som gäller;)

Här handlade det om nåt hekto, men vissa veckor går det trögt eller står stilla även om man "sköter sig" ;))

kramizzzzz