tisdag 17 januari 2012

Detaljer

En mulen och vädertråkig tisdag i januari visar jag några detaljer från köket. Lite dammiga... precis som livet självt en sån här dag. 


Knaggen till högskåpet.


Vredet till vattencicternen vid vedspisen.


Brödstångskroken i taket.


Kopparkrukan i hörnet.


Och ljushållaren till den kära farbror Claes-hyllan. Farbror Claes? undrar ni...

Det ska jag berätta om i nästa inlägg. Det handlar främst om en dröm som jag förverkligade...

Ha det gott, alla! I morgon lyser säkert solen igen!

23 kommentarer:

Mejrams! sa...

Här är också en gråmulen dag idag men med en vårkänsla i luften. Fast än är väl inte tid för våren, det hinner komma många bakslag innan dess. Jag gillar ditt dörrvred till högskåpet. Ha en riktigt skön dag!/Kram Merja

Felix sa...

Fina detaljer! Här har vi en solig morgon! :-)

Januarihälsningar
Elisabet

lisashus sa...

Jag kan berätta att efter gråtöcknet så tittar en svag sol in just NU!!! (Om det nu kan vara någon tröst)!
Underbara detaljbilder! Så mycket vackert det finns om man bara skärper blicken lite! Men du har ju också förmågan att SE sakerna och låter dem komma till sin rätt!

Det låter spännande med historien om farbror Claes-hyllan! Den ser jag fram emot!
Hoppas solen glimtar hos dej också!
Kram
Lisa

Steekjes en Stygn sa...

Vackra detaljer. Gillar kroken i taket. Här skiner solen och vi hade minusgrader för andra gången.Första gängen den hår vintern.
Ha en fin dag.
Anje

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Måånga fina detaljer! Det är dom som gör det!!! Kram!

gunsan sa...

Men vilka underbara bilder, jag bara älskar dom;)) Speciellt eftersom jag gillar att hålla på med décopatch o att göra tavlor av såna härliga motiv;))

kramizzzzz

Ninnis sa...

Vilket härligt detaljrikt inlägg...underbart...<3

Ha en skön kväll !!!

Kram Ninni

Britt sa...

I dag tog jag mig en promenad på jobbet och då tittade solen fram//Britt

Villa Ryttarängen sa...

Vilka fina detaljer, jag har lagt märke till några innan i dina inlägg. Kram Pia

...C o w R o a d... sa...

I love those kind of detailed pictures: just lovely! :-)

Lisbet sa...

Det bästa med tisdagar är att onsdag är i morgon! Sedan går det av bara farten!

Så mysigt du har det i ditt kök! Det antyder detaljerna om.

kram

Anonym sa...

Här har vi haft strålande sol hela dagen. Skruttan och jag har varit på långpromenad i det fina vädret och så skulle vi ha tjejkväll eftersom pappa är bortrest, men skruttan somnade tidigare än vanligt, så jag får mysa själv... :) Kram Adina

annika sa...

Bra att ha en kamera då vädret är trist. Intressant att se vardagsdetaljer.
Det verkar som att det funkar bättre med kommenterandet här för jag får kommentarerna till mailen också fast de syns i bloggen. Tack för tipset!

Kram

Systrarna Hjertén sa...

Snygga detaljer! Ska bli spännande att få veta mer om Farbror Claes!

Mvh
Frida

Systrarna Hjertén sa...

Hej igen,

Såg (hos Tiger) att du inte var nöjd med Google Chrome, prova Firefox säger jag då!

Mvh
Frida

thejeanettishway sa...

underbart med alla dessa fina detaljer :)
glädje och trivsamhet!
kram från dalsland//

thejeanettishway sa...

underbart med alla dessa fina detaljer :)
glädje och trivsamhet!
kram från dalsland//

MårsArt sa...

Ja du, med ljuset ser man dammet, men vad gör det?
Så fint med detaljerna. Man behöver bara se sig omkring så finns de där på nära håll.
Nu väntar jag med spänning på berättelsen om farbror Claes.
Ha en fin dag.
Kram,
Agneta

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka vackra detaljer och jag föll för ljusmanschetten på farbror Claes hyllan, den manschetten var verkligt vacker! Ja, hyllan och ljusstaken också.

Jag har väl kommenterat förut, eller har jag bara tänkt det, om vattenbehållaren invid vedspisen. Vi hade ingen sådan när jag var liten men andra hade det och jag var otroligt bekymrad över detta då jag trodde det var en fattigman- eller rikemansfråga. Jämt frågade jag mina föräldrar om vi var VÄLDIGT fattiga!

Dammigt, damm, vad är det.....enda nackdelen när solen tittar fram sedan igen, man ser dammet!

Agneta kram

Eleonora sa...

Jag hoppas också på sol i morgon. Ha det gott och kramis!

skifferhuset sa...

Hej! Ja även jag har en grå dag och dimman ligger tät emellanåt! Söta bilder, tänk att lite kan bli så bra på bilder! ha en fin kväll! Kram Iréne

Britt sa...

Åh, va många vackra bilder! Du har ett underbart hem, jag kan känna känslan och det inbodda, hemtrevliga ända hit.
Jag njuter oxå enormt av att solen lyser in, även om det avslöjar mitt damm. ;-)
Jag har en enorm längtan till våren, jag vet att jag ska leva i nuet, men vintrarna blir jobbigare för varje år. Mörkret tar ner min energi alldeles för mycket. Försöker skapa energi i att göra roliga saker så fort tillfälle ges.

Jag har en dröm och det är att vi nån gång måste ses, du och jag. Jag tror att vi har mycket att ge varann.

Kram britt

promenader på landet sa...

Hej vännen så vackert det är med närbilder, gillar särskilt brödstången! Må så gott kram från Maria